Penultimate a Skitch

Obou aplikací jsem si všimla už dávno, docela často jsou na různých stránkách vychvalovány, ale nijak mne neoslovily. Penultimate je prostě jeden z mnoha poznámkových bloků a je Skitch jsem vždycky pochopila jako zábavné vylepšování fotek. Moje velká chyba! Docela často řeším, jak dostat jednoduše, rychle a bezbolestně práci z hodiny do notebooku a pak dál na web. A tady je řešení.

Oba programy spolupracují s Evernote a tím se vše krásně propojuje. Stačí se zaregistrovat u Evernote a přihlásit se ve všech aplikacích a máte vše v iPadu i na PC.

Penultimate je opravdu sada poznámkových bloků s běžnými funkcemi a obvyklými exporty ve formátu obrázků i pdf, lze exportovat jednotlivé listy i celé bloky. Dají se měnit „papíry“ a některé lze i dokoupit, ale pokud si stáhnete free balík zdarma, tak jich budete mít víc, než potřebujete. Při vkládání obrázku mi docela chybí ořez (nebo jsem ho neobjevila). Podrobný popis najdete na http://evernote.com/penultimate/guide/.

ObrazekObrazek_a4Obrazek_a5Obrazekb_2

Skitch mne překvapil víc. Dokonce jsem našla i komentář: Tato aplikace je lepsi spis pro dospele lidi. Pro me a jine pubertaky je tato aplikace nevhodna. DOPORUCUJI pro dospele a NEDOPORUCUJI pro pubertaky“ Je úplně přesný. Skitch dokáže pracovat s fotografií z galerie nebo čerstvě vyfocenou nebo lze začít s prázdným dokumentem a fotografii vložit.Třeba možnost sejmout náhled www stránky a rovnou anotovat vůbec není k zahození.  Na anotace obsahuje několik základních nástrojů, které však zcela dostačují. Ovládání je naprosto intuitivní. Dokonce bych si dovedla představit využití obrázku ve Skitch jako jednoduché interaktivní tabule, přesouvání a doplňování není problém. A je možné si ho naistalovat i na Android, Mac či Windows. Na stránce http://evernote.com/skitch/ najdete instalačky i přesné návody.

Obrazek_1Obrazek_2Obrazek_a1Obrazek_a2

A to nejdůležitější je, že hotové práce se ukládají do iPadu, ale současně se okamžitě synchronizují s Evernote, takže vše je k dispozici i v jakémkoli počítači. Protože Evernote jinak nepoužívám, tak zpětnou cestu jsem nezkoušela. Jednotlivě soubory lze i sdílet různými způsoby, třeba odkazem.

Obrazek_1SkitchwNas

Update

Omezení free verze je ve velikosti přenesených dat, je stanovený maximální měsíční objem dat 60M.

Označeno tagem

1 thoughts on “Penultimate a Skitch

  1. […] jsem o Skitch před časem psala, ale vrátím se k němu ještě jednou. Momentálně jsme „technicky“ ve stavu max. 3 […]

Napsat komentář