Jak jsem se stěhovala

Když jsem začínala psát http://cojsemvyzkousela.posterous.com/, tak mne ani ve snu nenapadlo, že ho budu psát ještě dnes. Pravda, trošku jsem povolila a a článečky už nejsou tak časté, taky mám často dojem, že vše již bylo napsáno a vymyšleno, ale přesto se něco zajímavého občas najde.

Posterous mám ráda a propaguji na všech frontách, ale někdy mi jeho odezva přijde neúnosná a poměrně dost mi vadí problémy s vkládání embed kódů, které často při ukázkách potřebuji. Tak nastal čas jít o dům dál. Jenom kam se přestěhovat? Chtěla jsem se přestěhovat s celým webem, se všemi články. Jak jsem zjistila, tak nejsem jediná a web, která na to zareagoval byl WordPress.com, který umožňuje import z mnoha dalších. Stačí zadat adresu a přístupové údaje a už se to sype. A pokud se neuklepnete o jedno písmenko, tak je web přesunutý během chvilky.

Pak zbývá jenom vybrat pěknou šablonu, popřípadě ji doladit a všem sdělit novou adresu https://cojsemvyzkousela.wordpress.com. A je hotovo.

Také by šlo přestěhovat web ještě dál. Pak je třeba v nástrojích vybrat Export a vyexportovat XML soubor. Ten se dá naimportovat třeba do jiné instalace WordPressu nebo třeba do Bloggeru. Do Bloggeru je třeba ještě XML soubor protáhnout konverzí na http://wordpress2blogger.appspot.com/ a takto upravený soubor naexportovat. Také záležitost na pár okamžiků. Takže jsem také vyzkoušela a výsledek je na http://cojsemvyzkousela.blogspot.cz.

Co teď vybrat? Všude je něco, co mi nepřijde úplně optimální.

Na Posterous se všechno táhne, občas zlobí vkládání, ale umí krásně a jednoduše galerie či doumenty.

Blogger je jednoduchý, svižný, dají se slušně vkládat kódy, ale zase chybí galerie a vložit dokument je taky na dlouho, dá se to obejít přes Picasu, ale přiznejme si, že vzhled jejich galerii není nic moc. A taky se nepovedlo přenést videa, apod., takže původní články jsou poněkud tristní. A ještě články přenesl jenom do letošního března.

S WordPressem mám dost zkušeností, ale hostovaný na této adrese má svá specifika a první vložení embed kódu se nepovedlo, takže i tady budou potíže, ale galerie dělá sám a dokumenty se dají také vkládat jednoduše. A existuje spousta šablon, se kterými nemusím nic dělat. Také se pěkně přenesly štítky (tagy), ale WordPress je přece jenom redakční systém a pracuje i s rubrikami. Mám je zavádět?

A mám se vůbec stěhovat?

One thought on “Jak jsem se stěhovala

  1. Jitko, budu Tě číst, kamkoli se přesuneš. 🙂

Zanechat Odpověď

