Sketchometry aneb dynamická geometrie i na tabletu

Na Geogebru tedy nic nemá, ale proč nezkusit občas něco jiného. A navíc na tabletu, kde toho zatím s Geogebrou moc neuděláme. Zvlášť když stačí v prohlížeči zadat http://www.sketchometry.com/ a není třeba nic instalovat.

Podle tvůrců běží Sketchometry ve všech možných prohlížečích, poběží vám ve Windows i na iPadu, poběží i na Androidu. Sdílet můžete napříč platformami prostřednictvím Dropboxu, Skydrive nebo Ubuntu One. A ještě je za tím univerzita v Bayreuthu. 

A protože je aplikace orientovaná především na tablety, tak je konstrukce ovládaná gesty. Něco je intuitivní, něco je třeba zjistit v nápovědě, ale rozhodně je to zábavné. Tento způsob konstrukce je vlastně logický, protože prsty na tabletu příliš přesní nikdy nebudeme, nebo aspoň já nikdy přesná nebudu.

Zatím je to pouze beta, takže semtam něco chce dotáhnout, některé ikonky by to chtělo přestěhovat (třeba mazání obrazovky do hlavní lišty). Trošku jsem narazila třeba u velikosti úsečky. Povedlo se mi ji zobrazit, ale už se mi ji nepodařilo smazat a když pohybuji úsečkou, tak se velikost ani poloha nemění. Také dokumentace je zatím opravdu velmi strohá a řadu věcí je třeba zjistit metodou pokus – omyl, ale věřím, že vývoj bude pokračovat a chybky budou mizet.

Video jsem natáčela na notebooku v Chrome, vyzkoušela jsem i iPad a Safari, na telefonu s Androidem 4 se mi v prohlížeči aplikace spustila, ale byla tak malá, že byla neovladatelná a k tabletu jsem se nedostala. Vyzkoušela jsem i ukládání/nahrávání na/z Dropboxu a vše bylo OK.

Pokud si chce prohládnout další videa a obládání gesty, pak se podívejte na  http://www.sketchometry.com/help/videos/, popis jednotlivých gest je třeba v http://www.sketchometry.com/docs/pdf/sketchometry_documentation.pdf. Pokusnou konstrukci můžete stáhnout z https://dl.dropbox.com/u/46598295/vysky.sketch, na DropBoxu uložené konstrukce najdete na adrese DropboxAppsSketchometry.

Přeji příjemnou zábavu.

PS. Chtěla jsem na tabletu vyzkoušet klasickou konstrukci čtverce. Takže přímka, dva body, kolmice, to vše šlo samo. Ale zadrhla jsem se u konstrukce kružnice se zadaným středem a prochízející bodem, pořád jsem přesouvala a nedařilo se mi zachytit body. Pomohlo vypnutí režimu přesunu. Jak jednoduché! Ale než mne to napadlo, to byla doba.

Označeno tagem , ,

Zanechat Odpověď

