Android nebo „jablíčka“?

To byla otázka, kterou jsem řešila nejdřív při pořizovaní tabletu, podruhé u telefónu. Tablet za mne rozhodli jiní, telefón už jsem musela sama. Nakonec jsem se přiklonila k Androidu. Měla jsem dva důvody. Jeden byl právě systém, chtěla jsem si ho vyzkoušet, abych věděla, co to vlastně je a sama mohla oba systémy porovnat. Druhý byl docela jednoduše cena, protože kvůli své rozkolísanosti jsem sáhla do asijského e-shopu.

Android_gingerbread-300x1681

S ovládáním jsem neměla žádný problém, i když jsem dostala i návod (bohužel k němu nebyla lupa), tak nebyl potřeba. Stahování z https://play.google.com taky funguje dobře a stejně jako z Apple Store. Ale vlastní obsah byl pro mne trošku zklamáním. Mnohem méně aplikací a zvlášť těch zdarma, nutné úpravy telefónu k využití nějaké aplikace, hlášení aplikace, že je kompatibilní a v telefonu se nespustí apod., proto mi zatím bylo líto něco koupit, protože nemám jistotu, že aplikace bude fungovat. Vůbec různé verze Androidu jsou pro jednoduché využívání asi dost problém.

Co mne potěšilo, byly stejné aplikace pro mobil i iPad. Takže na obou mám DropBox i GoogleDrive a vůbec aplikace od Googlu, samozřejmě Instagram a zajímavý je i ThreeRing (i když s mým telefónem mám nějaký problém). Našla bych i řadu dalších, ale třeba whiteboardy na mobilu moc nevyužiju, nicméně aplikaci pro Lino jsem neodolala (Prezi jsem nenašla). Na otevření dokomentů z kancelářského balíku jsem nainstalovala OfficeSuite Viewer 6, protože nepředpokládám, že bych něco editovala a stačí mi náhled. Překvapilo mne, že Foxit, který je pro čtení na  Windows i iPad zdarma, je pro Android placený, takže nastoupil klasický Adobe Reader. Také jsem neodolala scaneru s převodem do pdf jménem CamScanner.

Co se mi opravdu hodně líbí, je synchronizace. Díky cloudovým službám mám data na všem, co používám a nemusím ani řešit systém. Fotky, které cvaknu na mobilu, mám za chvíli k dispozici v notebooku i na iPadu a obráceně. Konečně nemusím do mobilu strkat kablíky. A to jsem chtěla :).

Po kratším používání si myslím, že mobil s Androidem nebyl špatná volba, ale po využívání iPadu jsem rozmlsaná a zvyklá na větší komfort. Kdybych mobil využívala opravdu hodně na jiné funkce než volání a sms, pak bych svou volbu znovu zvážila. Ale jsem přesvědčená, že pro tablet je jednoznačnou volbou iPad, ta vyšší cena je rozhodně vyvážena aplikacemi, rychlostí a zaručenou funkčností.

 

Označeno tagem

Zanechat Odpověď

