Jak dělali s tabulemi

Před časem jsem psala o „dvoudolarových tabulích“ podle amerického vzoru. Vlastně to není nic víc než přerostlá tabulka, kterou používají malé děti na malování a psaní.

Chvíli jsem bloudila po hobby marketech a hledala nějakou schůdnou cestu. Aby šlo slušně na tabule psát, aby šly smazat, aby nebyly příliš těžké a aby byly levné. Nakonec v jednom nejmenovaném marketu (byl to Hornbach) se úplně dole v nabídce přířezu krčil sololak. Sice není zcela ideálně hladký, ale je dostatečně levný. Nechala jsem si uříznout 7 desek 60 cm x 80 cm a nechala tam necelých 300,- Kč. Doma mi do nich manžel vyvrtal otvory na pověšení. A putovaly do školy. V papírnictví jsem koupila fixy právě na ty malé dětské mazací tabulky a v Levných knihám zrovna měli velké sady barevných, mazacích zvýrazňovačů .

Tabule jsem využila třeba v hodině matematiky pro skupinovou práci. Každá skupina dostala desku a zadání dvou příkladů, které měli společně vyřešit a vzorově zapsat pro ostatní. Pak každá skupina ukazovala řešení příkladu ostatním a vysvětlovala svůj postup. Přitom jsme hledali případné chyby či nedostaky. Po hodině zůstaly tabule s řešením pověšeny ve třídě všem na očích.

Jenom si dejte pozor na fixy, musí být „suché“. Hned na začátku práce chtěl jeden ze žáků jejich práci vylepšit a vytáhl z tašky fix permanentní. Ten jde dolů mnohem hůř a ještě jste cítit technickým lihem dost dlouho.

PS. Už se tabule objevily i na jiných školách a s dalším a jiným využitím. Určitě ještě upozorním na další možnosti.

Označeno tagem ,

Zanechat Odpověď

