Jak se učili o počítačích

S deváťáky po pololetí to není jednoduché a to jsem se měli učit o teorii kolem PC. Půlce je to ukradené, druhá se cítí jako profesionálové. A tak jsem to vzali samostudiem, ale to by mě hnali, kdybych jim to takhle řekla. Takže jsem na posterous.com založila další stránku, což je to práce na 3 minuty a vložila zadání témat článků.

Každý dostal jeden článek přidělený a druhý si vybral. Jejich vytvoření včetně vysvětlení, jak posterous funguje, byla práce na hodinu. Pak jsem si články prošla a kde bylo potřeba okomentovala. Další hodinu největší hrůzy opravovali a doplňovali.

 

 

 

Nejsem tak úplně naivní, takže tahle část byla sice zajímavá, ale moc by se toho nedozvěděli. Takže jsme pokračovali přípravou testu, k jehož vypracování se použije právě a jenom připravený web. 

A poslední část byla jeho vypracování. A protože práci dělaly dvě souběžné třídy, tak jsem zadání vyměnila a hledalo se na webu druhé třídy.

Co fungovalo? Tvorba článků přes mail nemá chybu, rychlé, jednoduché. A protože web je vysloveně jednoúčelový, tak dlouhé zadávání uživatelů bylo zbytečné. Co nefungovalo? Chtěla jsem použít automatické vydávání článků zadáním mailovek, ale vydávala pouze jedna žákyně. Ostatním se maily vrátily s tím, že nemají práva, i když byli všichni uživatelé naprosto stejní. Tak jsem se vrátila k ručnímu schvalování. Co mohlo být jinak? Tvorba testů. Kdyby si pamatovali svá přihlášení do GoogleDocs, tak by formuláře byly ideální, takto jsme použili klasický texťák.

 

Označeno tagem ,

4 thoughts on “Jak se učili o počítačích

  1. kovlud napsal:

    Ta reflexe je skvělá. Tvorba článků přes mail znamená, že posílali mailem články rovnou na web?

  2. Jitka Rambousková napsal:

    Přesně tak. Každý web na posterous má svou mailovku, na kterou se rovnou články posílají.

  3. Pavlína Hublová napsal:

    Zdá se, že se stáváš expertem na Posterous. Nechtěla bys to sepsat do nějakého pěkného článku? ;-)Jsem já to ale pruda!

  4. Jitka Rambousková napsal:

    Expert, to zrovna ne, ale už se v něm orientuju, na jednu registraci mám spoustu webů a nový mne stojí fakt 3 minuty a z nich ještě 2,5 vybírám vzhled 🙂

Zanechat Odpověď

